tisdag 13 augusti 2013

Reklamterror - och så Juhlin...

Tio minuter tävling, fem minuter reklam. Timme ut och timme in, samma visa med osviklig tajming. Ja, jag pratar alltså om TV4:s sändningar från friidrotts-VM. Och jo, jag fattar att det är en ekonomisk fråga och hela den biten. Men icke desto mindre är det sabotage. Dels mot hela idén med direktsänd idrott i tv, dels mot själva tittarnöjet. Vem faan sätter sig tillrätta för att kolla på VM med en förhoppning om reklamavbrott mitt i ett 5000-meterslopp? Ingen jag känner i alla fall. Upprörde herr'n här i mina kvarter sa nåt om att det är som att gå på dass och önska sig förstoppning. Väl drastiskt kanske, men jag förstår vad han menar. F ö är Fyrans VM-personal märkligt oentusiastisk, tycker jag. Stefan Holm möjligen undantagen, mest pga konkurrensen. Ta oraklet Juhlin. Ingen människa kan så mycket friidrott som han - men det enda han går igång på verkar vara siffror. Nya siffror, gamla siffror, relevanta siffror, ovidkommande siffror; som statistikrabblare överträffar Juhlin SvT-legenden Bosse Hansson med hästlängder. Det är inte riktigt lika plågsamt som reklamen, men bra nära.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar