fredag 31 maj 2013

Småland kallar...

Stänger min blogg för en dryg vecka nu. Åker till Tingsryd nämligen. Rekreation väntar. Bo i stuga, fiska i insjö, flanera i skogen, andas oförstörd luft. Den här gången i ensamhet. Ödesfaktorn har satt käppar i hjulet för mitt vanliga ressällskap - och det kan låta motsägelsefullt, men delvis därför åker jag själv. Behöver lite distans till vardagens vedermödor, tid för eftertanke. Och ny energi inte minst. Allt kommer min vän till godo senare, det vet jag och det vet han. På vägen upp passerar jag f ö Listerlandet. Trist att inte tiden medger något stopp. Mjällby möter ju Halmstad i morgon, jag hade behövt vara där för att liksom frälsa Mjällby. Den gamla vanliga känslan som spökar: inför varje match har jag svårt att se hur Mjällby ska kunna vinna. En plågsam åkomma, jag lovar. Å andra sidan blir jag alltid oregerligt glad vid minsta lilla framgång, typ oavgjort. Det blir till att lyssna på Sportradion i morgon eftermiddag, tv å sån lyx finns inte i stugan. Däremot finns abborre i sjön. Huruvuda den är på hugget bestäms av väder och vind, inte av den som sitter bakom flötet. Vore det så enkelt hade jag nog blitt fiskhandlare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar