lördag 27 oktober 2012

Det blekingska lidandet...

Mycket fokus på fotbollsallsvenskans guldstrid just nu. Själv tycker jag kampen om 14e-platsen är väl så upphetsande. Alltså den som innebär kval för att undgå nedflyttning. Mjällby är part i det målet och det gör mig fysiskt illamående. Eller om det är psykiskt. Eller både och kanske. Jag försöker intala mig att det är lugnt; Mjällby har 33 inspelade poäng, Syrianska och Sundsvall bara 29 respektive 28 när ynka tre omgångar återstår. Men det hjälps inte, inte när jag kollar på restprogrammet. Sundsvall har Norrköping (h), Åtvidaberg (b) och Häcken (h). I min glaskula ger det minst sex poäng - Häcken utan guldchans kan t ex bli ganska lättklippt i sista matchen, misstänker jag. Sundsvall skulle då sluta på 34 poäng, eventuellt fler. Syrianska har tre "hemmamatcher" kvar: AIK och Djurgården i Stockholm, Kalmar i Södertälje. Känner en obehaglig stank av sex pinnar där också (Djurgården och Kalmar). Lika med 35 poäng. En matematisk supernolla kan alltså räkna ut att Mjällby måste fixa åtminstone två poäng för att hålla undan. Går det? Programmet är tufft: Åtvid och Norrköping borta, däremellan Elfsborg hemma. Formen dessutom tveksam. Min med, i väntan på upplösningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar