onsdag 19 september 2012

Strategisk terror?

Ringde Malmö Stad idag. Debiteringsenheten. Skulle efterlysa en faktura som inte kommit, rörande min mors hemtjänst. Det skulle jag inte gjort. Ringt alltså. Inte för telefonkön. Den kan jag ta, den är jag förbannat van vid i sammanhang som detta. Men musiken under väntetiden...herre min skapare vilken jävulsk ljudterror. Då hade jag ändå luren långt från örat, därtill nödd och tvungen av mentalhygienska skäl. Kan inte frigöra mig från misstanken att Malmö Stad "erbjuder" sina uppringare dessa fasansfulla missljud för att korta köerna. Få folk att lägga på helt enkelt. Fast själv höll jag ut och kom faktiskt fram efter en kvart. Utmattad, lomhörd och lätt sinnesrubbad, men dock. Debitera mig en medalj, Malmö Stad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar