måndag 24 september 2012

Handbollsfeber, någon?

Ikväll tänker jag gå mot strömmen. Dvs skippa det där upphaussade Skånederbyt i fotboll och gå på handboll istället. HK Malmö har ju hemmapremiär i Baltiskan, mot anrika RIK från Göteborg. Vet inte hur många som gör samma val som jag...300 kanske, fler skulle vara en angenäm överraskning. I vilket fall har jag onda aningar kring själva matchen; RIK kommer från två raka förluster och är, åtminstone på pappret, för bra för en tredje. Samtidigt som "nya" HKM känns lite osäkert och kanske ofärdigt, premiären mot Drott i Halmstad rätade ju heller inte ut några frågetecken. Grundtips 2:a alltså. Sen, apropå handboll, ska jag passa på att medge en sak beträffande mitt förhandstips om slutspelslag. Jag glömde bort att Alingsås engagerat den förträfflige Mikael Franzén som tränare. Det kapet kompenserar mer än väl de spelarförluster (Bliznak, Bernhardsson, Sjöstrand) jag byggde mitt tips på. Så Alingsås till slutspel, självklart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar