måndag 18 april 2011

Gefle flyger - Göteborg dyker

Nämnde jag IFK Göteborg bland tänkbara guldkandidater i årets fotbollsallsvenska? Jag menade Gefle...
Skämt åsido. För Göteborg är det redan kört. Ett lag som vill vara med i racet kan inte inleda med tre förluster. Det finns ingen glans om blåvitt längre, bara en stank av problem. Ihåliga lag har heller ingen tur, det såg vi i kvällens match mot HIF. Göteborg ledde 1-0, hade spelet och målchanserna. Men föll lika förbannat, avgörandet i slutminuten. Snacka om nackskott.
Kan verkligen inte låta bli att beundra Gefle. Allsvenskans lågbudgetlag nr 1 står på sju pinnar efter tre matcher - och expertisen står som vanligt med brallorna nere. Alla tippar alltid Gefle på nedflyttningsplats men Gefle vägrar liksom lyssna. Det är stort. Det är uppkäftigt - och mycket respektingivande.
Dock tror jag inte att laget kan överta Göteborgs plats i guldstriden. Det vore att spränga alla sannolikhetsgränser i tusen bitar.
Däremot nämnde jag Häcken som seriös outsider i mitt förhandstips, kom ihåg det.

S E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar