måndag 1 november 2010

Onda aningar, goda insikter

Man får så många onda aningar. I skrivande stund har jag en som går ut på att MFF inte vinner borta mot Brommapojkarna ikväll. Att trycket på spelarna blir till ett sänke, att bollen och ödet liksom jävlas, att glittret av guld blir till korn av grus. Och som logisk konsekvens: att HIF tar hem rubbet nästa söndag. Pokalen, prestigen, medaljerna, kosingen.
Säkrast att tillägga: det bästa med onda aningar är att de ibland visar sig vara falska.
Själv bryr jag mig egentligen inte jättemycket om saken. Jag har fullt upp med Mjällby. Tar vi Åtvidaberg ikväll? Inte så givet kanske. Åtvid behöver poängen bättre och blekingar är av naturen ett älskvärt släkte, klart generösare än t ex skåningar.
Det där var gott att skriva, känner jag nu. Prisat varde det fria ordet.

S E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar