måndag 22 november 2010

Gislövs-Andy är min etta

1. Andreas Nilsson, Skövde. 2. Anders Hallberg, Lugi. 3. Mirsad Pecikoza, Malmö. 4. Jesper Larsson, Kristianstad. 5. Robin Andersson, Guif. 6. Zoran Roganovic, H 43. 7. Rickard Eriksson, Malmö. 8. Johan Jepsson, Kristianstad. 9. Rickard Lönn, RIK. 10. Magnus Andreasson, Alingsås.
Ja, förlåt. Kände bara för att ranka mina favoritspelare i handbollens elitserie. Alla har vi väl våra favvisar, om inte öppet så i smyg. Det behöver inte vara dom bästa i något slags objektiv mening, tycke och smak är tack och lov friare än så. All inclusive, liksom. Nyttiga spelare. Tongivande spelare. Förgrundsfigurer. Bifigurer.
I fjol t ex hade jag Martin Josefsson som etta, det var jag kanske ensam om. Nu när han är ute ur leken har jag alltså Andreas Nilsson närmast handbollshjärtat. ”Andy” från Gislöv, the one & only. Fattar fortfarande inte varför han behövde flytta till Skövde för att nå eliten, har Skåneklubbarna noll koll på talangflödet eller?

S E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar