söndag 22 augusti 2010

Good old Peter Ijeh...

Har alltid varit svag för Peter Ijeh. Minns hur han först fick kämpa för att bli erkänd i MFF, minns hur han sakta men säkert flyttade fram sina positioner och så småningom blev allsvensk skyttekung. En briljant fotbollsspelare, tyckte jag då i 2000-talets början.
Det tycker jag fortfarande.
Peter Ijeh spelar i Syrianska numera, i superettan. Under sin egen värdighet, möjligen. Ibland ser det så ut faktiskt. Ijeh jobbar inte direkt livet ur sig i matcherna. 33 fyllda har han mist en del av sin snabbhet, säkert lite av hungern också. MFF-Ijeh finns liksom inte längre – men det betyder ingalunda att han är finito som klassspelare.
Senast ikväll såg jag min gamle favorit visa i alla fall glimtar av formen från förr. Syrianska mot Sundsvall i tv, Syrianskavinst 2-0 sedan just han avgjort med ett praktfullt nickmål. I den sekvensen var det nästan good old Peter Ijeh som spökade…
Tänk om Syrianska och Ijeh går upp i allsvenskan nu. Chansen finns och själv håller jag alla tummar, även den som jag har mitt i handen.

S E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar