onsdag 9 december 2009

Handboll, handboll hela dan...

Den här onsdan går i handbollens tecken – och det kunde börjat bättre.
Såg precis Sverige mot Tyskland i dam-VM på tv. 27-33, smickrande siffror för svenskorna som sanningen att säga gjorde en bedrövlig insats. Inget ont om flickhandboll men i ett VM för damer gör den sig inte särskilt bra. Och jag som trodde (och skrev häromdan) att Sverige kunde gå långt i detta världsmästerskap…hur ding kan man vá? Dumstrut på, gamle man.
Nå. Om ett par timmar ska jag bege mig till Baltiskan för att se Malmö-Alingsås i herrarnas elitserie. Vågar jag mig på en ny förutsägelse blir det att Malmö förlorar. Regerande mästarlaget Alingsås kommer från två raka förluster och det talar liksom för – Alingsås. Allt utifrån tesen (min egen) att ett bakslag är inget bakslag men att två sårar stoltheten och ett tredje definitivt skulle kännas som ett för mycket.
För ett i grunden starkt lag, alltså. Vilket Alingsås är. Men HK Malmö får mer än gärna smula sönder mina teorier…

S E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar