fredag 3 juli 2009

Prestationsbaserade MFF-löner?

Förtydligande apropå den infekterade Harbuziaffären i MFF: principiellt håller jag med ordförande Madsen om att lön efter prestation är en sund idé. Men lever MFF-hövdingen som han lär?
Vad har Wilton Figueiredo i lön? Jeffrey Aubynn? Markus Halsti? Mer eller mindre än Harbuzi? I förhållande till prestation borde det bestämt vara mindre, men vem kan veta? Så fort det kommer till pengar är det alltid ett jävla smusslande – och därmed fritt fram för spekulationer.
Vad är det man vill dölja? Vilka spelarkontrakt i MFF tål inte dagsljus?
I väntan på det svar som aldrig lär komma tillåter jag mig en spekulation: lön utgår efter GAMLA prestationer, inte efter aktuella prestationer.
För övrigt vidhåller jag att Madsens attack på Harbuzi i Kvällsposten häromsistens var beklämmande. En ordförande som offentligt förminskar en av sina spelare på det sättet sänker sig själv, åtminstone i mina ögon.

S E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar