tisdag 21 juli 2009

En kväll med Wiehe - äntligen

Missade Mjällby på tv ikväll. Valde Wiehe i Pildammsparken. Med facit i hand ångrar jag mig inte en sekund. Mjällby gjorde ju ändå sitt i Norrköping utan min medverkan…Mjällby har jag dessutom sett förr.
Aldrig Wiehe däremot. Jo, på tv så klart men inte live. Förrän nu. Skam till sägandes alltså; den Malmöbo som inte avnjutit en Wiehekonsert kan kamma saj, har jag ju förstått. Okej, vissa tycker precis tvärtom. Gammelmoderater t ex. Eller nyliberaler. Eller högersossar. För att inte tala om Sverigedemokrater.

I mina ögon och öron var Mikael Wiehe lysande i Pildammarna. Stark i sångerna, bitsk i mellansnacket, ödmjuk och fin mot publiken. På alla sätt ännu bättre än jag hade föreställt mig.
Känslan så här direkt efter konserten är att Malmö – och för den delen hela artist-Sverige - vore oändligt mycket fattigare utan Wiehe.
Tack för en magisk afton.

S E, nyrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar