söndag 19 augusti 2018

Kalmar helgens bästa FF-lag

Var på kräftskiva igår. Av den anledningen hann jag bara se första halvlek av MFF-TFF. Men det räckte ju: 3-0 spikades redan där. Kul att tonårstalangen Hugo Andersson fick göra mål nästan per omgående i sin debut från start. Trist, apropå skaldjur, att TFF fortsätter sin kräftgång. Allt som såg lovande ut i våras är borta, allsvensk klass har inte ens varit nära i de senaste matcherna. Nå. Idag har jag kurerat mig med två hela matcher från allsvenskan. Behållningen blev, lite oväntat, ett tredje FF-lag. Det från Kalmar. Bakom 2-0 borta mot Djurgården låg en riktigt skön fotbollsuppvisning. Sällan man ser det passningsspelet i allsvenskan - eller sådana klassmål som Erton Fejzullahu's båda. Härligt att min gamle Mjällbyfavorit är tillbaka i gott slag - under vårsäsongen fick han ingenting att stämma, allra minst målskyttet. Fast bäst i KFF, och på plan, var Rasmus Elm. Mannen må ha missat både halva och hela säsonger pga skador och sjukdomar, men när han väl kan spela visar det sig att han har rubbet kvar. Blicken, steget, kreativiteten, de smarta passen, förmågan att lyfta sin omgivning. Imponerande. Sen kan man alltid säga att det var svagt av Djurgården att låta honom hållas. Att inte smälla på lite mer. Pressa, tackla, skava, störa. Själv är jag tacksam. Man ska vara rädd om spelare av Rasmus Elms kaliber, det finns ytterst få av dem i allsvenskan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar