fredag 11 november 2016

President Plump's möjliga reträtt...

Kalla mig drömmare, önsketänkare, fåne, fubbick...kalla mig vad faan som helst utom Sverigedemokrat. Men: jag sitter faktiskt här på min kammare och kramar ett halmstrå. Nämligen att Donald Trump drabbas av plötslig självinsikt - och i konsekvens med detta stiger av presidentämbetet innan han stigit på. Fegar ur, helt enkelt. Ungefär som de där Brexitgeneralerna i Storbritannien. När kampanjen var över och "leken" vunnen stack de och gömde sig, ansvarstagande ingick liksom inte i planen. Kanske är Trump av samma skrot och korn. Tycker han sett lite blek ut efter segern, anar tecken på panikångest. Naturligt nog, i så fall. Tänk själv hur det skulle kännas att komma till ett jobb som man saknar all relevant kompetens för. I det läget befinner sig Trump nu. Men med två månader kvar till det formella övertagandet av världens mäktigaste ämbete finns fortfarande utrymme för frivillig reträtt. Han skulle inte ha något att förlora. Anseende, värdighet, stil och klass; allt är redan bränt. Så nyval, om jag får be. Det vore en frälsning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar