måndag 10 oktober 2016

Rättvis seger för starkt Lugi

HK Malmö-Lugi 22-25. Glimtar av högklassig handboll och absolut rätt vinnare. Lugi var helt enkelt snäppet bättre än Malmö. I försvaret t o m betydligt bättre. Mittlåset Milosevic och Modigh stängde på ett hypereffektivt sätt nästan alla vägar för hemmalaget, och bakom dessa giganter stod för säkerhets skull två utmärkta målvakter. Cavar först, Jensen sen. Den senare kom in i slutet och gjorde några helt avgörande räddningar. Framåt briljerade Simon Jeppsson med åtta mål men också stort spel i övrigt. Sammantaget ett väldigt brett och bra Lugi, smart coachat av Tomas Axnér. Vad gäller HK Malmö är jag glad för att jag reserverat mig kring lagets egentliga slagstyrka. Det är lätt att bländas av alla meriterade namn, men man ska få ihop det också. Där har tränarrookien Tönnesen fortfarande en hel del att jobba med...både för lagets och sin egen skull. Ikväll gjorde t ex stjärnvärvningen nr 1, Zoran Roganovic, en insats som endast kan ha glatt Lugi. Och så högerkanten, det stående sorgebarnet. Mållös igen, knappt involverad i spelet. Förutom de två utsökta lägena som Lindahl brände så grovt att man knappt trodde sina ögon. Desto bättre var - än en gång - Petersen till vänster. En Malmöspelare tyckte jag faktiskt synd om: Dan Beutler i målet. Helt fenomenal, särskilt i andra halvlek. Han borde egentligen inte fått förlora. Avslutningsvis måste jag nämna publiksiffran. Över 2000 minsann, inklusive en röststark klack från Lund. Hög och härlig stämning matchen igenom. Och bortaseger även där, i sanningens namn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar