måndag 25 januari 2016

Talskrivare, tack

Några synpunkter på Idrottsgalan i SvT, baserade på de glimtar jag såg (EM-handboll i en annan kanal gick före). Pops är okej som studiovärd, alltså i ett mindre format. Här kändes han platt. Sarah Sjöström är en fantastisk simmerska och prisades därefter. Dvs rikligt. Men tjafset om alla hennes medaljer blev faktiskt provocerande. Ingen annan idrott har så många mästerskap som simning, ingen annan idrottare tävlar därför på samma villkor när det kommer till gala. Vad gäller Jerringpriset hörde jag att Chris Härenstam pläderade för Zlatan Ibrahimovic. Härligt, då var vi två. I övrigt tyckte jag mig - som alltid - skymta diverse festsugna politiker vid de dukade borden. Kan dom inte låna ut sina talskrivare till nästa års gala? Sarah Sjöström t ex hade definitivt behövt en. Det mest spirituella jag hörde henne säga ikväll var "tack så jättemycket". Pliktskyldigt liksom. Präktigt, prydligt, pyttekort. Bra tv? Inte i min burk. Men tack så jättemycket för handbollen, den var desto bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar