måndag 25 januari 2016

Lasse Hällkvist, legitimerad IFK-vän

Apropå just ingenting kan jag avslöja en nyhet som egentligen inte är någon nyhet. Lasse Hällkvist har tagit över tränarjobbet i den slocknade handbollsstorheten IFK Karlskrona. Lasse har tagit över det jobbet förr. X antal gånger. Senast i fjol. Någon eller några gånger har han dessutom varit ordinarie tränare - och sammanlagt talar vi om ett tidsspann på 30 á 40 år. En sann IFK-vän är vad han är, min gamle läroverkskamrat Lasse H. En sejour i rivalen Hästö IF får vi ha överseende med, den var kort och abstinensfylld (min gissning). Hans framgångar som friidrottstränare i KA 2 ska vi däremot inte skoja bort. Men mest har det ändå varit IFK. Som har två raka vinster i handbollstvåan nu, efter tränarbytet. I lokaltidningarna läser jag om Lasse-effekten...undrar om det inte stått på repeat sen 80-talet. Känns så. I vilket fall blir han 70 i år, den evige demontränaren Lasse Hällkvist. Jag bugar och bockar av ren vördnad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar