söndag 21 september 2014

Mjällby skakar mitt inre

Har Mjällby sparat det bästa till sist? Jag börjar nästan tro det. Eller hoppas, i alla fall. Dagens 1-0-seger över Elfsborg var så skön att det gjorde ont. "Såg" matchen på text-tv, var tvungen att gå ut och ta ett lugnande bloss vid pass 16.48. Då stod det fortfarande 1-0 i rutan men i vitt, dvs obekräftat slutresultat. När jag kom in igen var det ett blått 1-0, dvs bekräftat slutresultat. Man måste inte vara född bleking för att inse vidden av detta. Fast jo, det måste man kanske. Mjällby lämnade över nedflyttningsplatsen till Falkenberg - och kvalplatsen till Norrköping. Tillfälligt är förstås säkrast att tillägga. För mig känns den nya situationen hursomhelst mentalt omskakande. Jag har ju genom hela säsongen förberett mig på Mjällbys degradering, tänkt och känt och t o m skrivit att den var oundviklig. Och det är den kanske, än har vi inte sett slutet. Men en sak är säker: skulle det visa sig att jag haft fel kommer jag att tokjubla hela vägen till barskåpet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar