torsdag 28 augusti 2014

Tingsryds blåaste Karlsson

Innan jag åkte hem från Tingsryd i morse hann jag med en visit hos min vän Karlsson, som bor mitt i byn. Är du HÄR? utbrast han förvånat. Underförstått att jag borde varit i Malmö och sett Matchen. Det hade minsann han gjort. Dryga 40 mil i bil fram och tillbaka för 90 minuters fotboll när man kan se den i tv...men säg inte det till Karlsson, han är blå så in i själen. Har alltid varit, det var det första jag lärde mig när jag tack vare en gemensam vän fick stifta hans angenäma bekantskap för rätt många år sedan. Karlsson hade en hel pärm med MFF-klipp. Lagbilder, Alfabilder, historik, allt från förr och nu. Undrar hur många såna fans MFF har i Småland. Fler än man kan tro, kanske. Hursomhelst. Karlsson var lycklig i morse, det vill jag lova. Själv "såg" jag matchen i radio, modernare än så är inte mitt sommarviste i Tingsryd. Dessutom är jag inte lika blå som Karlsson - men det har jag aldrig vågat berätta för honom, min fege jävla bleking. För Karlsson är det alldeles självklart att alla Malmöbor ska vara blå, helst alla Tingsrydsbor också. Och visst, 3-0 mot Salzburg imponerar. Och visst, MFF i Champions League är megastort. Men lik förbannat framhärdar jag: heja Mjällby.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar