måndag 11 augusti 2014

Blomberg min favorit

Jag har en favoritspelare i fotbollsallsvenskan. Nej, det är ingen Mjällbyare. Ingen MFF:are heller. Inget stort omsusat namn överhuvudtaget. Min favorit är Johan Blomberg i Halmstad BK. Vet inte ens om han har någon agent. Fast det har han nog, alla i allsvenskan har väl agent nu för tiden. Dock har jag aldrig sett just Blomberg valsa runt i ryktesfloran...kanske för att han lever sin dröm redan med allsvenskan och är lycklig med det. Min gissning, observera. Baserad på den bild jag fick av Johan Blomberg vid ett intervjutillfälle för sju, åtta år sedan. Lundagrabben Blomberg var talangfull mittfältare i Lunds BK vid den tiden, men han stack inte under stol med att han ville vidare. Och "vidare" var allsvenskan, inte mer men heller inte mindre. Gärna MFF, kanske HIF. Bara han fick chansen. Det blev Halmstad, via en omväg till Ängelholm i superettan. Blomberg har gått en lång och säkert mödosam väg mot erkännandet - och jag är jätteglad att han lyckats. Igår blev han förresten målskytt igen för HBK, bara en sån sak. Allsvenskan skulle behöva fler spelare av hans sort. Lojala, ödmjuka, envisa, jordnära. Jag menar för att balansera alla stora egon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar