söndag 10 augusti 2014

Den kortkorta Linderotheffekten

Mjällby-Örebro 0-1. 90 minuter. Längre än så varade alltså inte Linderotheffekten för Mjällby. Efter 3-0 mot Göteborg har följt två raka 0-1-förluster, förödande nog i s k sexpoängsmatcher. Men som jag skrivit tidigare vid flera tillfällen: jag tror inte det spelar någon roll vem som tränar Mjällby. Materialet duger inte. All spetskompetens är såld, kvar finns bara arbetshästar och hantverkare. Beundransvärda i och för sig, men lite många av samma sort för att det ska bli ett allsvenskt lag av det hela. Men glömmer jag inte Chippen nu? Svar nej. Jag var på plats igår och såg hans beramade comeback. Det gick sådär. Chippen hade mycket boll och gjorde absolut inte bort sig - men han gjorde heller ingen skillnad i positiv bemärkelse. Att den förlorade sonen kommit hem för att bli Mjällbys frälsare, det måste man nog vara hellörad för att tro på. Örebro vann i mina ögon gårdagsmatchen rättvist. Och del i det hade f ö förre Mjällbyspelaren Marcus Pode. Det var hans perfekta passning som öppnade upp för Kamara's avgörande mål. Kul att Pode blommat upp lite i sin nya miljö, i Mjällby fick han mest bära vatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar