onsdag 26 mars 2014

Djurgården får min röst

Så här års hör det till att man ska tippa fotbollsallsvenskan. Egentligen är det hopplöst. Lagens spelartrupper finns här och nu, men knappast säsongen ut. Ett s k transferfönster kommer emellan, spelare som tjänar fem sjuksköterskelöner i månaden här försvinner kanske till tio sjuksköterskelöner i månaden utomlands. Om nu inte marknaden nyktrat till eller agenterna belagts med yrkesförbud. Spelarnas egen hybris är nog inte mycket att göra åt. Men okej, tippa var det. Jag säger Djurgården. Garderat med AIK och Häcken. MFF vann guldet i fjol och är därmed "diskat", försvar av titeln verkar ju vara mission impossible. Kanske kan Helsingborg överraska, jag blev faktiskt lite imponerad av lagets andra halvlek mot Gais i cupen. Särskilt av den här nye mittfältaren Abbe Khalili. Pass på om inte han blir årets rookie i allsvenskan. Annars bekymrar jag mig som alltid mest för Mjällby. Träningsmatcherna har varit skit och Ingelsten, den gamle skyttekungen, kallas visst redan Ingenting på Listerlandet. Nä, det hittade jag på. Men mål har han inte gjort ännu, inte ett enda. Och det var väl därför han köptes, förmodar jag. Tränaren är jag också lite osäker på. Lasse Jacobsson, vad har han för meriter? Grejar Mjällby kontraktet blir jag glad. Tänkbara räddningsplankor kan vara t ex Falkenberg och Gefle. Färdigtippat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar