onsdag 6 februari 2013

Ombytlige Andersson ett kap för HK

Stämmer ryktena presenteras senare idag Magnus Andersson som ny tränare för HK Malmö. Kan i så fall vara klubbens bästa värvning nånsin, har jag en känsla av. Samtidigt lider jag lite med Hästö "hemma" i Karlskrona. De presenterade ju samme Magnus Andersson som sin nye tränare för bara någon månad sedan - och har f ö inte förlorat en match sen dess. Snöpligt att mista honom per omgående, det kan knappast ha varit meningen. Skulle jag våga mig på en gissning om varför blir det den gamla vanliga: "money talks". I sammanhanget bör förresten HK Malmös nuvarande tränare Proppen Karlsson ges ett erkännande, tycker jag. Han tog upp laget i elitserien, han har fört det till slutspel tre år på rad, eventuellt fyra om det vill sig i år också. Ett bra facit, dock utan nån prick över i:et. Den sätter säkert Andersson dit istället, kanske inte på studs men i sinom tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar