måndag 7 februari 2011

Mäster med gester

Såg Zlatan på tv i helgen, Milan mot Genoa i italienska ligan. Inte kul. Snarare en rätt torftig 1-1-match - och ett ännu torftigare uppträdande.
Av Zlatan.
Hans negativa gestikulerande mot lagkompisarna var bortom all vett och värdighet. Dessutom kontraproduktivt; vilken spelare blir bättre av "offentlig avrättning", vilket lag växer sig starkt genom splittring?
Jag tillhör dem som tycker att Zlatan är en gudabenådad fotbollsspelare, det har jag skrivit många gånger. Det innebär dock inte att jag är blind eller döv, möjligen lite mer förlåtande mot honom än mot andra. Nånstans fattar jag liksom geniets frustration över medspelare som t ex Pato och Robinho, brassarna som skjuter hellre än passar sju dar i veckan.
Men kan man inte ta sånt på träningarna? Eller i omklädningsrummet? På planen, mitt under pågående match, ser det jävligt illa ut med inbördeskrig.
Skulle förvåna mig mycket om Milan vinner ligan - och förvåna mig väldigt lite om inte ett mer harmoniskt lag gör det istället.

S E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar