söndag 13 februari 2011

Faran med att gå på Ica

Gick på Ica i fredags. Skulle handla bröd, ost, räkor, lite sånt.
Och kom hem med ett nytt mobilabbonemang.
Det kändes fånigt redan då, jag behövde ju liksom inget. Mitt befintliga duger, annars hade jag själv kontaktat Tele2 om en förändring.
Nu med några dagars distans är jag mest förbannad.
På mig själv som inte kunde stå emot "erbjudandet". På livsmedelsbutiker som numera upplåter utrymmen åt allsköns krämare. Inte så mycket på själve krämaren...han gjorde väl bara sitt jobb, antar jag. Rasande skickligt dessutom. Eller utstuderat fräckt. Nånstans i gråzonen mellan övergrepp och överfall, om jag ska försöka beskriva försäljningsmetodiken från ett offerperspektiv.
Vem väntar sig sånt när man går på Ica? Vem har garden uppe i det läget?
Idag ska jag ringa och annullera det hela. Utgår från att man har ångervecka - om inte blir jag sne på riktigt.

S E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar