onsdag 3 februari 2016

Kontroversiellt, HK Malmö

Hör på radion att Zoran Roganovic lämnar Lugi för spel i HK Malmö. Nu på studs. Jag frågar mig: hur tänkte HK Malmö där? I den aktuella positionen finns redan Linus Persson och Fredrik Lindahl, såvitt jag vet är ingen av dem på väg bort. Och även om så vore är köpet av Roganovic kontroversiellt. Mannen närmar sig faktiskt 40, framtiden är liksom inte hans bästa vän rent handbollsmässigt. Man kan undra vem som bestämmer i HK Malmö. Den egna styrelsen eller den storsponsrande shejken från Kuwait? Det lutar bestämt åt den senare. Kul här och nu, tycker kanske somliga. Förödande på sikt, hävdar jag. Är det något HK Malmö skulle behövt pengar till är det en seriös ungdomssatsning, inte fler veteraner till ett representationslag som redan är elitseriens äldsta. Utan naturlig återväxt faller en klubb samman. Förr eller senare, med eller utan shejkstöd i kulisserna. Sagt med all respekt för Zoran Roganovic som länge varit en av mina favoritspelare i elitserien. I den här affären kan jag dock bara se en vinnare. Lugi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar