tisdag 17 november 2015

Tack Zlatan, grattis Sverige

Danmark-Sverige 2-2. Har jag hackat på Erik Hamrén? Har jag gastat om hög tid för generationsväxling? Inte ikväll. Inte i morgon. Inte på överskådlig tid. Sverige är i EM - och själv krälar jag i stoftet av min egen dumhet. Helst av allt skulle jag vilja kyssa Zlatan's fötter och be tusen gånger om ursäkt. Har jag ens antytt att han passerat zenit i sin makalösa karriär? Jo, jag har ju det. Och det är möjligt att han faktiskt har...men spela roll? Inte ett skit. Även en Zlatan "over the hills" är ett unikum som fotbollsgeni. Båda målen ikväll, båda av ett slag som blott han kan göra. Frisparken till 2-0 ska jag sent glömma, den var ett rent mästerverk. Danmark å andra sidan tyckte jag nästan synd om. Så många skickliga spelare, så lite uträttat. Gåtfullt. Ett par enkla mål i slutet kan vi bortse ifrån, då var matchen redan körd och zvensk fotboll i sjunde himlen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar