tisdag 8 januari 2013

Lika jobb, olika villkor

Pia eller Erik? Kan inte bestämma mig vilken av fotbollens båda förbundskaptener jag gillar minst. Jodå, jag vet. Att ifrågasätta Pia är som att svära i kyrkan, damen verkar ju vara medias och hela fotbollssvängens darling. Till skillnad från Erik då, som det hackas på så fort tillfälle ges. Trots att han inte sjunger, i alla fall inte vid presskonferenser eller prisceremonier. Kanske det som är felet? Men allvarligt; undrar hur valserna gått i pressen om Erik Hamrén envisats med att sjunga på varenda jävla fotbollsgala. Eller om han lirat luftgitarr efter varje vunnen match. Man vågar knappt tänka tanken - och dessbättre är den nog lika främmande som en Pia Sundhage i läppstift. Missförstå mig rätt: damlandslagets förbundskapten får gärna ta ton, t o m ställa upp i melodifestivalen om hon så önskar. Jag konstaterar bara att det är ljusår mellan herr- och damfotboll, även i detta avseende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar