lördag 31 mars 2012

Inget FF-guld i min kristallkula

MFF guldfavorit? Tydligen. I alla fall när de allsvenska tränarna själva får tippa. Sånt bör man förvisso ta med en nypa salt; tränare lägger mer än gärna över trycket på andra, tron på det egna laget ska helst mörkas eller mumlas bort. Heder åt Kalmartränaren Nanne Bergstrand som går mot strömmen - han, bara han, tippar att Kalmar FF vinner årets fotbollsallsvenska.
Det tror dock inte jag. Och faktum är att jag tvivlar på MFF:s möjligheter också. Så imponerande är väl inte nyförvärven, eller? Simon Thern blev aldrig helt ordinarie i HIF - och vem hörde talas om Erik Friberg när han spelade (eller satt på bänken) i Häcken? Där finns en del att bevisa, tycker jag.
Mitt eget tips blir det gamla vanliga: Elfsborg vinner guldet. Nån gång ska di väl få till det i Knallebygden. Men råsatsande IFK Göteborg måste också tas i beaktande, liksom titelförsvarande HIF.
Och så Mjällby förstås. I andra änden av tabellen.

S E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar