onsdag 20 oktober 2010

Pucken rund - och jag puckad

Var på hockey igår, Malmö Redhawks mot Leksand. Önskar jag kunde säga att det var underhållande. Det kan jag inte.
I två hela perioder liknade det mest allmänhetens åkning där nere på isen. Särskilt Malmöspelarna gled omkring som om de glömt vad saken egentligen gällde. Match. Kamp. Poäng. En dyrt betalande publik att tillfredställa, eller åtminstone ägna en tanke.
Nå. Det tog sig i slutet. Tydligen. Ser i tidningen att Malmö utjämnade till 2-2 i sista ordinarie matchminuten och så småningom faktiskt vann på straffar. Denna icke oväsentliga del av tillställningen lyckades just jag undvika.
Jag gick nämligen. En dryg minut för tidigt. Övertygad om att Leksand skulle fixa att bevaka sin 2-1-ledning, säker på att ”allt kan hända i hockey” bara är kvalificerat bullshit.
Får väl medge att jag har problem med tajmingen ibland. Som en allsvensk hockeylirare ungefär.
Å andra sidan fick jag en god cykeltur hem i kallt regn och halv storm. Det var väl straffet, antar jag.

S E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar