fredag 18 juni 2010

Spelsabotage a la Lindeborg

Hör en allt hesare Staffan Lindeborg kommentera VM-fotboll i tv. Förvånar mig inte det minsta. Som den mannen pladdrar måste stämbanden ta stryk, där får han faktiskt skylla sig själv.
Jag som tittare tar däremot stryk mera oförskyllt.
Karlen är ju, hes eller ej, olidlig att lyssna till.
I tv kan man som bekant låta bilden göra jobbet eller i alla fall en del av det, men Lindeborg verkar ha en annan idé. Prata. Prata. Prata. Mässa. Mässa. Mässa. Inte nödvändigtvis om pågående match. Lite allmänt irrelevant fotbollshistorik ingår i konceptet. Liksom detta att säga samma sak två gånger om, ibland tre. Fast entonigt.
”Mexiko 2-0…Mexiko 2-0”.
”Titta på den passningen…titta på den passningen”.
Ja ja, Lindeborg. Jag tittar. Jag ser. Jag hör. Och jag lider.

S E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar