torsdag 1 oktober 2009

Oss fotbollsvänner emellan

Fick en värmande grattishälsning häromdan. Avsändare var en vän från Sydis, ungefär lika fotbollsbiten som jag. Skillnaden är att hon håller på IFK Göteborg, jag på Mjällby AIF. Ett bittert faktum i och för sig, alla borde ju hålla på Mjällby kan jag tycka.
Nåväl.
Vännen är i grunden en fin och ödmjuk människa, man skulle nästan kunna tro att hon var bleking. Hursomhelst gratulerade hon till Mjällbys suveräna serieseger i superettan – och gav ett (mer än) halvt löfte om att faktiskt hålla tummarna för mitt lag i allsvenskan 2010. Ja, i alla matcher utom två.
Det tackar man för.
Själv vänsäll håller jag just nu tummarna för att hennes lag ska snuva AIK på guldet i årets allsvenska. Inte för att jag missunnar Sydsvenskans AIK-besatte motorredaktör en liten framgång, jag är bara rädd att han inte kan bära den.

S E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar