måndag 19 oktober 2009

Frågor, funderingar, fotboll...

Alla sviter har ett slut. Undrar om inte MFF, med fem raka segrar i bagaget, får erfara det ikväll…
Ett IFK Göteborg med vittring på guld låter minst av allt som något slaktoffer. Och vem vet om MFF:s hysteriska höstform överlevt speluppehållet? Form är en färskvara, har jag ju hört bl a MFF-tränaren Rolle Nilsson förkunna. Senast hans mannar demonstrerade sin var för ett par veckor sedan, borta mot Örebro. Ett par veckor är lång tid i fotboll, nästan en evighet.
F ö ser jag i Sydis att Figueiredo tydligen ska starta matchen. Ofere på bänken, däremot. Om detta kan man tycka vad man vill…utom att Figueiredo fått för få chanser att övertyga.

Kul att gamla Åtvid är tillbaka i fotbollsallsvenskan nästa år. Inte lika kul som att Mjällby är det, men nästan. Man ska aldrig räkna ut små kulturfästen, vare sig de ligger i Blekinge eller Östergötland.
Man ska heller inte räkna ut en anrik storklubb som IFK Norrköping. Åtminstone inte från superettan. Kontraktet säkrades via 1-0 mot Jönköping – och inför drygt 8000 åskådare. Allsvensk klass på den uppslutningen, må jag säga.
Vad mer i helgen? Ja, Zlatan satt på bänken när Barcelona nollade mot Valencia. Vet inte om han hade ont i knät – eller om Barcatränaren Guardiola sett hans insats i VM-kvalet mot Albanien.

I förbundskaptensfrågan tycker jag fortfarande att Stefan Rehn/Jonas Olsson vore en intressant lösning. I mitt inre bubblar även Nanne Bergstrand/Conny Karlsson, de är ju dessutom smålänningar och i den meningen besläktade med förbundsbossen Lagrell. Pass på i lingonsnåren.
Någon bleking kommer jag tyvärr inte på.
Fast om jag får tillåta mig att vara lite torrt seriös så blir min gissning Erik Hamrén, assisterad av Jörgen Lennartsson.
För inte Svennis väl?

S E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar