torsdag 17 maj 2012

Inget mete, bara matcher

Kristiflygaredagen. Det är då man ska meta och hålla sig nykter, allt enligt sund eller möjligen osund präktighetspraxis. Jag nöjde mig med det ena, sitta på sjön i tiogradig vårvärme utgjorde verkligen ingen lockelse. Jag låg istället. I tv-soffan. Två fotbollsmatcher, en hockeymatch. Mumma för en sportfåne. Gladde mig åt Mjällbys poängkap mot Göteborg, 1-1 kändes helt okej i en bra match. Fortfarande bara en enda förlust för laget i mitt blekingska hjärta - efter tio omgångar. Elfsborg t ex har dubbelt så många. 1-0 till MFF i den matchen, Ranégie målskytt igen. Kul för honom, kul för laget, kul för publiken. Skitviktigt för hela fotbollsallsvenskan dessutom; Elfsborg kunde ju kvaddat hela spänningsmomentet men nu tajtar det till sig i toppen, det gillar vi väl lite till mans. Så tack MFF, starkt jobbat. Mindre starkt jobbade Tre Kronor, vårt folkkära (?) hockeylandslag. 3-4 mot Tjeckien, respass redan i kvartsfinalen i sitt eget VM. Fiasko? Ja, vad annars. NHL-stjärnor flögs ju in i vanlig ordning - men i skarpt läge försvann deras lyskraft. Samma med TV4, hockeykanalen. "Stjärngardet" mobiliserat där också, men inte mycket till lyskraft när spelet plötsligt var över. Tycker mig ha sett allt förut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar