måndag 16 april 2012

Ständigt detta Sävehof

Ystad mot Sävehof, Guif mot Kristianstad. Det är semifinalklart i handbollens SM-slutspel - men allt känns som en transportsträcka mot nytt guld för Sävehof. Tyvärr, frestas jag skriva. Det hade ju onekligen varit lite livgivande med skifte på tronen, ensidig dominans blir i längden smått sövande.
Sagt förstås med all respekt och beundran för Sävehof. Men också med förundran över att inget annat lag åtminstone kan närma sig Partilles stolthet i klass och spelskicklighet. När det verkligen gäller alltså...serielunken räknas inte.
Har jag dömt ut Ystads chanser nu? Ja, det har jag nog. Guifs och Kristianstads också. Ingen rör Sävehof, inte i min bok. Men jag tar gärna en armbåge från Seifert om det visar sig att jag har fel, bara nån vill hjälpa mig på med adekvat skyddsutrustning.
Däremot tror jag att Lugi kan utmana Sävehof om guldet på damsidan. Alltid något, sa den klentrogne.
Dessutom tror jag att H 43 kan hålla sig kvar i elitserien - om de vinner sina resterande sex matcher i kvalserien. Vilket jag inte tror att de gör.

S E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar