söndag 25 juli 2010

Tankeväckande 1-0-matcher

MFF-AIK 1-0.
Agon Mehmeti målskytt och matchvinnare. Ingen kan va gladare än hans ständige försvarsadvokat, dvs jag. Hoppas Mehmeti rotat sig i startelvan nu, att han rent av får lov att misslyckas i en match utan att bli petad i nästa. Som Daniel Larsson, samma villkor. Upphaussade Larsson har faktiskt gått mållös från tretton av de sexton MFF-matcherna i allsvenskan så här långt – utan att bli ifrågasatt en endaste gång, än mindre bänkad.

BP-Mjällby 1-0.
Fortsatt vånda i min blekingska själ. Jag har skrivit det förr: minst 30 poäng behövs för nytt kontrakt. Mjällby står kvar på 25. Med 14 matcher kvar kan det kanske låta betryggande – men jag vet inte, tecknen stör mig. Ekenberg har ju slutat göra mål, drummelen El-Kabir hinner inte pga alla korkade kort och avstängningar. Och Grahn, som var lysande i våras, har aldrig varit någon fullsäsongsspelare, det börjar märkas nu igen. Usch i jämmerdalen.

S E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar