måndag 12 juli 2010

Spelar bäst och filmar mest...

Spanien världsmästare i fotboll 2010, 1-0 i finalen mot Holland. Okej för det, även om jag kände mig snuvad.
På straffavgörandet alltså.
Vad var det kvar av förlängningstiden när Iniesta gjorde målet? Tre minuter eller nåt? Snöpligt, snöpligt.
Skitig match annars. Planen som en typ av krigszon, holländarna fulare än spanjorerna i närstriderna. Omvänt förstås i filmningskonsten, där var spanjorerna som alltid outstanding. Ger mig faan på att de tränar på att falla snyggt och trovärdigt. Utan att vara träffade, så att säga. Stackars domare som måste sortera bland skiten, det kan inte vara lätt. Vi vanliga dönickar har ju tv-repriserna att tillgå, vi får flera chanser att se hur det småfuskas och råfuskas.
Med det sagt måste jag ändå berömma Mr Webb, den brittiske finaldomaren. Ingen kunde gjort jobbet bättre än han, det är min bestämda uppfattning.
VM är över för den här gången - leve allsvenskan.

S E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar