tisdag 19 mars 2013

HK Malmö i uppenbar kris

Man får sina "uppenbarelser". Ibland är de falska, det skall gudarna veta. Men nån gång landar de mitt i prick. Som idag, när jag läser att Malmös förträfflige handbollsmålvakt Oscar Jensen skrivit på för H 43. Tänk, det sa jag till min kollega M M redan för ett par veckor sedan. Inte för att jag visste utan för att jag kände. Fast det var det nog fler som gjorde; Jensen är trots allt Lundapåg och H 43 behövde stärka upp målvaktssidan, samtidigt som hela HK Malmö verkar vara i upplösning. Skram, Pape Granvig, Jensen; tre avhopp på kort tid. Om jag "känner" nåt mer vad gäller HK? Ja, dessvärre. Thynell sällar sig till flyttfåglarna, mentalt tycks han redan ha gjort det. Lindahl, Pecikoza, Olsen, Nielsen...anar oråd där också. Och långtidsskadade Sebastian Geissler går nog samma väg som Jensen, förutsatt att han nånsin kan spela handboll igen. Dessutom känner jag att kvällens evakueringsmatch mot Sävehof kommer att locka på sin höjd 400 åskådare - och att det stundande kvalet blir en mara för HK Malmö. Spelare som har tankarna på annat håll brukar inte vara mycket att hålla i handen för ett lag i nöd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar