torsdag 7 juni 2012

Fiske först, fjärtar sen

Det är inte mig det varit fel på den här gången. Det är datorn. Internetanslutningen närmre bestämt. Därav inläggstorkan, om någon undrar. Vilket kanske ingen gör; min blogg är blott en fjärt i rymden, har jag förstått. En av de minst lästa alla kategorier. Det betyder inte att den är sämre än andra - snarare tvärtom om jag får skryta lite ogenerat - men däremot säger det allt om sjuk konkurrens och min egen talang för marknadsföring. Nog om det, jag är faktiskt nöjd med att verka i marginalen. Och vad jag egentligen ville meddela nu var att Småland kallar. Fiskesemester, avresa på lördag. Livet när livet är som bäst. Men sen ska det bli skriva av, hade jag tänkt. Man ska vara rädd om sina läsare, mer rädd ju färre de är. Det lärde jag mig på stora tidningen när det begav sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar